torsdag 31 december 2009

Tisdagsbänk, komp och flubaba.

Blandade känslor efter tisdagens pass. Första setet kändes kanon. En sexa på 112,5kg med mersmak. Kändes som jag hade mer i mig, minst en repetition till, kanske två, om jag hade velat. Men sedan sjönk jag som en gråsten. Andra setet blev en 5:a. 5:an gick tungt men jag fick ändå hybris och försökte på sexan. Hade orutinerad passare och fick "hänga kvar" länge när det tog stopp (vilket jag hatar). Gick på tredje setet ganska fort och kände mig helt tom och det blev en katastrof. Dock väldigt nöjd med första setet. Nästa pass blir lättare sen går jag på sexor på 115kg sista veckan av det här schemat. Känner mig ganska så rejält sliten i bröstet nu så jag kommer att behöva hålla mig lugn på nästa pass och absolut inte gå till fail eller ens nära det.

Efter bänk blev det lutande hantelpress med stopp i botten för startstyrka, lite kabelfjanteri, tunga dips, lite axelkomp, lätt OL-böj och lätta raka mark.

Nästa pass blir marklyft. Tror jag går på samma vikt som förra veckan för att få "vila" och sedan går jag full retard sista veckan. Böjen höjer jag de sista två veckorna och kör alltså inget "medeltungt" pass... bara tungt.

Inga kommentarer: