torsdag 3 december 2009

idag och i framtiden.

I mitt huvud är den här tävlingssäsongen över. Det kan som sagt ev bli så att jag tävlar i Öjebyn på Lucialyftet men det blir i så fall enbart för att bättra på mitt PB, tävlingen i sig fokuserar jag inte så mycket på.

Eftersom jag inte är säker ännu på om jag ska tävla då eller inte så har jag bara smygstartat med mitt nya schema. Kommer att "gå fullt ut" med nya schemat efter Lucialyftet eller då jag fattat beslutet att inte tävla... vilket det nu blir.

Det nya schemat blir en tredagars-split. Väldigt raw. Inga bälten, ingenting. I böjen kör jag högreppare (8:or). Lite mer "byggningsträning" än styrka med andra ord. Behöver få upp volymen på benen känner jag. Det blir rätt mycket set och reps för benen på detta schema.

I marken blir det 5:or. Orkar inte reppa mer än så. Det är för psykiskt påfrestande :-)

I bänken 6:or.

Schemat har tunga och medeltunga pass som varvas. Även lätta set i vissa kompövningar.

har tänkt köra efter det schemat i 6 veckor innan jag utvärderar och gör nya planer.

Det stora målet för nästa år blir att kvala till SL-SM. Kvalgränsen i -75 är 590kg. Jag siktar på typ 215 i böj, 155 i bänk, 220 i mark. Eller nått i den stilen. Det blir tufft men absolut inte omöjligt.

Jag kommer nog tidigast att toppa formen till Norrlandsmästerskapen. Får se om det blir några andra tävlingar före det. Kan hända att jag hoppar i tröjan om laget behöver poäng och/eller kör någon tävling raw.

Siktar även på att vara med på bänk-SM nästa år men räknar iskallt med att jag inte kommer att behöva göra någon speciell satsning för att klara kvalgränsen då :-)

ett annat mål är att bygga lite mer massa. Måste fan väga fullt i 75:an ialf. men tror nog det kommer att lösa sig nu när jag börjar köra lite "riktig" träning igen (böj och mark).

Inga kommentarer: