fredag 11 december 2009

Kärlek etc

Vi har en av draghundarna hemma hos oss idag. En av ledarna där ute. M är iväg och jobbar och Zipp, som hunden heter, har "fåntratt" på sig pga ett sår så han får vara hemma hos oss. Yolly tog emot honom med öppna armar. Hon verkar lite kär. Jag har försökt förklara att det är omöjlig kärlek. Hon är en snobbig överklassschäfer... en brat.. och han en gangsta från gettot. Det skulle aldrig fungera. Men hon lyssnar inte på mig.
Kia är mindre brydd. Hon talade snabbt om med en morrning vem som var boss och har sen stannat på sin kant.

Ska gå och käka lite fläskfilé nu. Jag har gått från en kycklingfilé-kille till fläskfilé-kille. Fläskfilén är nämligen billigare än kycklingen i JMK nu. Fattar inte varför kycklingen gått upp så mycket i pris... jag brukar grubbla på det när jag ska gå och lägga mig och gråter mig ofta till sömns.

i morrn ska jag träna eftersom jag inte hinner på söndag för då ska vi ju till Öjebyn på lucialyftet. Skulle ha tränat igår egentligen men hade jobbat 11 timmar natt (lite övertid) så jag orkade inte. Längtar efter att träna!

i morrn ska vi även vara barnvakt åt Neo. Blir säkert roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om oxfilen hade kunnat vara billigast, typ 49,90 per kilo eller något sådant. Fläskfile är ju bra... trist.

Sara sa...

Hhahahhhahaha överklass schäfer och omöjlig kärlek.

Äh mrarboc - fläskfile är inte trist, beror helt och hållet på vad man gör med den :-)