måndag 29 oktober 2012

Berg o dalbana

Böjpasset igår var intressant. Blev lite nonchalant på 152,5kg och missade andra reppet :) Han sitta och grubbla en stund över situationen. Kollade åt sidorna och såg att min pärm med scheman låg på bänken och visste att telefonen låg där så jag vågade inte dumpa bakåt. Så jag ropade på Emil istället. Jag Hade suttit för länge så han kunde inte hjälpa mig. Det blev att dumpa framåt över huvudet istället. Första och förhoppningsvis sista gången jag gör det :)

Utrustningen gick bra. Tog 235kg vilket är det tyngsta jag gjort efter benbrottet. Inte mitt bästa lyft men jag är nöjd! Körde negativa på 245kg och utgången gick förvånansvärt bra. Känns roligt.

Fortfarande känns det som jag saknar lite pungkulor. Men fittan har i alla fall växt igen så snart kanske kulorna trillar ner oxå och man vågar böja som en karl igen.



Inga kommentarer: