söndag 21 oktober 2012

Bänk-DM

Plats: Spegelsalen, Jokkmokk
Vikt: 81,10

Lyft1: 172,5kg
Så gott som helt odragen tröja. Lugn och säker på att klara det vilket jag också gjorde komfortabelt. Gillade inte avlyftet, det blev för högt, men jag redde upp det. Detta var min tyngsta ingångsvikt hittills men kändes väldigt säkert. Bra att flytta den barriären uppåt oxå. Tre vita lampor.

Lyft2: 180kg
Här jagade jag nytt pers, tog ju 177,5 på kalottkampen. Drog tröjan lite, kändes tryggt nu också. Fanns inga tvivel i huvudet. Bättre avlyft. Kändes som ett bra lyft. Väldigt glad efteråt. Tre vita.

Lyft3: 185kg
Hade lite funderingar före tävlingen att gå riktigt retard i tredje och välja 190 eller mer bara för att testa men ändrade mig på tävlingen. Trodde jag skulle ha chans på 185 och ville dra mer poäng till vårt bänklag så jag valde den vikten istället.
Drog tröjan. Kom inte ner bra, ena armbågen fällde jag in lite. Stången kom med bra fart från bröstet. Blev nog lite överrumplad att den kom så snabbt och drev inte på genom hela lyftet så det tog stopp och jag orkade helt enkelt inte få igång stången igen.

Blev DM-guld. Få deltagare tyvärr men ett guld är ett guld och jag är nöjd med min prestation. Bänkar med självförtroende nu och allt känns kanon. Hoppas den här uppåtgående formkurvan håller i sig länge!
Började värma tidigt och allt kändes väldigt soft på så sätt. Brukar vara stressigt som fan på styrkelyfttävlingar så därför var det lite trevligt att bara tävla i bänk.
Kommer åka på bänk-sm i år och hoppas kunna bättra på mitt resultat där ganska rejält.





Inga kommentarer: