tisdag 24 november 2009

Ingen mörkning,

Jag har inte gjort någon medveten mörkning inför den här tävlingen. Har bara inte haft någon skrivlust.

I helgen hade vi David Holmberg och Erik Degerman på besök på JSLK. David höll föreläsningar om muskelfysiologi, droger mm. Allt var jäkligt intressant och lärorikt. Han var duktig på att förklara och jag hade lätt kunnat lyssna dubbelt så lång tid utan att bli uttråkad. Vi hade även lite träning där vi fick hjälp med marklyft och knäböj. Jag blev sjuk i slutet av veckan så jag tränade inte men körde några lätta tekniklyft för att få feedback på tekniken.

På lördag firade vi (klubben) 15-årsjubileum. Det blev middag och lite underhållning.

Känner mig fortfarande lite krasslig vilket såklart inte är en bra uppladdning inför SM. Men det är inget att grina över nu, det är bara att bita ihop och göra sitt bästa på tävlingen. Det känns tråkigt att jag blev sjuk eftersom det i allra högsta grad kommer att påverka resultatet, men som sagt, det är inte mycket att göra åt just nu. Åkte ner igår och körde tre lyft på den planerade ingångsvikten, de två första gick riktigt lätt men sista lyftet kändes lite sämre. Känner mig ändå lugn inför valet av min ingångsvikt.

Inga kommentarer: