torsdag 12 november 2009

"Är du laddad/taggad?"

Det är en fråga jag har fått ganska frekvent på sista tiden. De som frågar syftar givetvis på SM om i slutet av månaden.
Jag känner mig lite kluven ärligt talat. Jag upplever att jag var mer peppad för att klara kvalgränsen än jag är nu inför SM. Jag satsar allt på varje träning. Tar varenda set på blodigt allvar. Vill inte göra ett enda dåligt lyft (även om det händer). på så sätt har jag full fokus. Jag har satt upp en målvikt för SM som jag satsar på att klara. Men jag känner mig ändå lite loj... jag är tävlingsmänniska och tävlar jag så vill jag vinna. Jag är även realistisk... därför inser jag att det krävs ett mirakel för att jag ska kunna ta medalj på SM... och det gör mig lite loj. Jag har sett vilka som anmält sig... för att ha en chans krävs att södra sverige drabbas HÅRT av svininfluensan så några lyftare inte kommer och att några andra "bommar ut sig" på tävlingen. Det känns ändå roligt att man ändå har nått den nivån så man får man vara med och fightas med "stjärnorna".
När jag skulle kvala fanns nästan inga andra tankar än den tävlingen, det lyftet, det målet... nu planerar jag redan hur jag ska träna efter SM... jag borde skita i det och bara tänka på SM egentligen.
Jag satsar nu enbart på min egen prestation när det gäller SM och så får vi väll se hur långt det räcker... det är allt jag kan göra. Jag göra min bästa tävling någonsin där nere.

hoppas bara jag får hålla mig frisk... dom är sista passen är EXTREMT viktiga.

4 kommentarer:

Andreas sa...

Det handlar inte om vilken plats du handlar om, det handlar om att representera klubben och visa att vi kan och vill! Du har ju gjort enorma framsteg och du är på väg framåt hela tiden. Resultaten kommer, det vet vi.

Jag har inga tvivel om att du kommer göra en grym tävling för när det väl gäller så är du alltid 100% maskin! Vi tror på dej!

Anonym sa...

Jag håller med Andreas - du kommer att göra en grym tävling. Du kanske inte vinner, men ett PB som slår alla med häpnad är absolut inte otroligt.

Senpai Dave sa...

Tack ska ni ha! Det värmer mitt lilla kalla hjärta. Jag ska göra mitt bästa.

Sara sa...

Så länge du själv känner att du satsade allt och är nöjd med din prestation så är inte placeringen det viktigaste. Precis som Ante säjer. Så om du fokuserar på det, så kommer allt gå kanon bra. Det här fixar du<3