söndag 23 september 2012

Då var det över.


Tävlingen är över och vi har kommit hem till Jokkmokk igen. Vi (Sverige) vann kampen! Denna gång med ca 1,5 poäng (väldigt liten marginal). Det blev extremt spännande och sista marklyft på tävlingen (som drogs av Viktor Renberg) blev helt avgörande. Jag är superglad att vi vann! Före tävlingen har jag mest längtar efter att få träna seriöst och strukturerat igen, men väl på tävlingen så vaknade jävulen och på slutet när vi hade vittring på vinst blev jag riktigt taggad. Blev lite förvånad själv över hur nöjd jag blev över segern. Det var en svinrolig tävling. Fan vad kul att tävla i lag!

Jag var inte den enda Jokkmokkaren som tävlade. Även Krille var uttagen. Han har en lång tävlingssäsong bakom sig och grundtränar just nu så han fick inte med sig några pers. Men han bjuder som vanligt på säker och fin lyftning! 265 i böj, 175 i bänk och 250 i mark. En förkylning under veckan oroade lite och gubben började knorra och muttra lite om marken redan när vi körde bänken. Han lät osäker på hur mycket ork han skulle ha till marken. Men när det verkligen krävdes kilon för seger så höjde han och coacherna till 250 i sista och det gick ju fint!

Överlag har jag en positiv känsla för min egen del efter tävlingen. Trots att jag tycker min böj och mark är pinsam nu (ja pinsamt på riktigt) så är känslan övervägande positiv som sagt. Det känns som att det har vänt nu och jag ska komma tillbaka och förbi min gamla all time high! Det som känns mest bra är att styrkan börjar infinna sig igen. Det jag har mest problem med i böj och mark är balansen så får jag ordning på den finns det många mer kilon redan.

Bänken fortsätter att gå bra, fick med mig 177,5 kg idag vilket var nytt pers. Det känns fint!

I böj och mark gjorde 210 och 210 vilket är jävligt kasst tycker jag. Men som sagt, det ska det bli ändring på!


1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt med bloggen igen, grattis till segern:)