torsdag 8 november 2012

Ingen vidare bänk

Idag kändes inte formen bra alls. Tränade bänk med Krille och Robaj på dagen. RAW-bänken var katastrofal och med tröjan fanns inte mycket till tryck och klipp. Iofs satt jag 180kg till bröstet som är samma som mitt nysatta tävlings-pb. Så ska man se det positivt så är det ju gött att jag gjorde den vikten trots att formen kändes kass. Det är kanske även positivt (?) att vikterna på stången börjar vara så tunga så avlyftaren får ta i så han fiser en i ansiktet (tack Robaj, det kändes som en sommarbris från från havet - fuktigt och med en pikant eftersmak av ruttnande tång).

Jag vill ju ha mer än 180 på SM! Har iofs gått hårt på träningarna länge nu (+flera tävlingar) och fortsatt att driva upp vikterna hela tiden. Jag SKA vara nedtränad nu, men man blir ju som vanligt nojjig att man ska ha blivit ÖVERtränad. Biter ihop denna vecka och kör hård bänk och sedan går jag över på lite mer explosiv träning from nästa vecka. Tiden lär väl utvisa om jag planerat min träning rätt.

Målsättningen för Bänk-SM är ganska blygsam: jag vill åka därifrån med ett pers ialf!