fredag 2 oktober 2009

Burr...

Kände mig inte på topp igår så jag körde mitt speed och komp-pass idag istället. i garagegymmet. Det var något kyligt så jag hade långkalsonger på. Och dubbla tröjor. Och handskar (man förfryser fan händerna när man håller stången annars!).

Värmde upp med flera set rotorcuff med hantel. Supersetade med baksida axlar med hantel efter ett par set.

4 set á 3 reps speedbänk. 5 kg tyngre än förra veckan. Kändes EXTREMT bra. En glad överraskning. Kände mig snabb som fan och det gjorde inte ont i triceps.

4 set á 3 reps speed smalbänk. 5 kg tyngre än förra veckan. Samma sak här... snabbt och smärtfritt! Tackarrrrrr...

5 set chins med vikt. 5 reps.

5 set skivstångsrodd á 5 reps. körde på 100kg som jag skrev förra veckan att jag skulle göra. Brydde mig dock inte om att kolla om greppet höll eller inte (stången i hemgymmet är snorhal!) så jag körde med straps på en gång. Kanske inte jättestrikt men skönt!

Eftersom det var i garaget kunde jag inte köra sittande rodd eller tryndrag så jag körde fler set på baksida axlar med hantel, chins och skivstångsrodd istället.

Jag är glad. Det känns bra. taggad som fan. Vill bara att det ska bli tävling så jag får det överstökat! Längtar till nästa tröjpass... kommer nog testa 150kg då med tävlingsutförande.

Psykiskt känns det fortfarande konstigt med bänksatsningen. Jag ökar ju som fan och har som sagt blivit sliten i kroppen (triceps och lite i axlarna ibland)... men mentalt känns det som jag knappt tränar. På ett sätt är det väll bra. Är konstant sugen att träna... man känner aldrig att man far och tränar bara för att man måste för att kunna nå sina mål. Känns även bra att jag längtar så efter mark och böj... jag vill inte bli en renodlad bänkare på heltid, det känns lite fjolligt (dessutom blir man pikad då och då från dom andra för att man är en tönt he he... måste vara enda klubben i sverige där bänkpress står lägst i rang bland grenarna ha ha). Längtar jag efter mark och böj så betyder det att jag inte är helt förstörd ännu :-) Det finns fortfarande hopp för mig trots att jag tycker det är roligt med bänk.

Inga kommentarer: